A történelmi túlhaladottság melletti másik – ám azt nagyban
elősegítő – ok: az említett fogalmakkal való visszaélések töméntelenségének
ténye. Történt egyszer, hogy kivételes jelenlét-tudatról tanúbizonyságot tévő,
vizsgálódó-szemlélődő emberek megállapították, hogy a „zsidó típusú
szabadkőművesség” által visszatükrözött jelentéstartalmak és a történelmi,
történelem mögötti felforgatás-alászállás között nemcsak konkrét, hanem
mélyebb, azt alátámasztó tipológiai-morfológiai egybeesés van. Az e témában
született művek szerzői e tényt a XIX. században és e század elején azonban még
építő jelleggel kutatták: mindez egy eszköz arra, hogy konkrétan is előttünk
álljon az, amit magunkban meg kell haladni, amit magunkból ki kell iktatni,
amit magunkban teljesen le kell győzni ahhoz, hogy ne váljunk a történelmi
alászállás és lecsökkenés kiszolgálóivá – elfeledve magasabb rendű és ennél
fogva sokkalta inkább valós értékeket, magát a dekadencia illúzióitól
távoli Realitást. Igen ám, de ez az így szemlélő, naivitástól, naiv
realizmustól távol álló, konstruktív, kontemplatív, magasrendű ember – megfogyatkozott:
megszületett viszont az „antiszemita”, aki a komolynál is komolyabb kutatások
és összefüggések eredményeit könnyed, hazárd, lapos és múló individuális
önigazolássá változtatta. Ha azt vesszük, hogy a felforgatás erőinek célja
éppen az, hogy senki, de senki ne legyen képes kivonni magát – különféle
eszközök révén – a „történelmi dekadencia” és „kollektivizáció” alól, akkor
megállapítható, hogy a felforgatás korábbi típusú módon szerveződő „társasági”
erőinek utolsó lépése éppen az volt, hogy „megalkotta az antiszemitizmust” – az
ellenfelek jobboldali csoportját azáltal fegyverezve le, hogy a tartalmatlan,
komolyabb jelentés nélküli „zsidózás” és „szabadkőművesezés” szimplicista,
materialista, biologicista, pragmatista sztereotípiáinak szemléleti játékai
közé taszítsa. Ha megállapítjuk azt, hogy valaha a zsidóságban a saját „nomád”
és „nacionális” jelleg, tehát a partikuláris felfokozását és illegitim
kiterjesztését (cionizmus) támadták, s ha mindezt az állítólagosan „jobboldali”
nacionalizmussal vetjük össze – amely nacionalizmus a Francia Forradalom
köztudomásúan nem akármilyen „titkos társaságok” által inspirált időszakától
ered – egészen megdöbbentő kép tárul elénk.
Ezeknél az összefüggéseknél azonban most nem időzhetünk
tovább, lévén a jelen írás feladata az, hogy röviden összegezve az elmúlt évek
alatt végzett nemzetközi kutatásaink alkalmaikor birtokunkba jutott
információkat, a felforgatás napjainkban fennálló azon új „irányzatait” „rendjeit”
és európai felbukkanási helyeiket adjuk meg, amelyek a kollektív felforgatás
mögött ma még kimutathatóak. Talán annyit érdemes még az előbbiekhez
hozzátennünk, hogy az ostoba „szabadkőművesezés” mögött például olyan alapvető
spiritualitás-ellenességet is felfedezhetünk, amely már csak azért sem lehet
sajátja az állam, az uralkodó oldalát képviselő személyeknek, mert
nyilvánvalóan ezen jobboldal feladata volna a spiritualitás hamis vagy
alacsony formáinak kiszűrése is, amely feladatott egy eleve
okkultizmus-ellenességgel például egy általán nem lehet betölteni.[1]
Az eddigiekben nyilvánvalóan nem a filoszemitizmust állítottuk
példaként olvasóink elé: a „szabadkőművességgel” és a „zsidósággal” kapcsolatos
tipológiai és történelmi ismereteket érdemes jól megjegyezni és minél mélyebb
jelentéstartalmaikban, összefüggéseikben megérteni – ezeket azonban talán majd
egy másik tanulmányunkban érinthetjük részletesebben. Amivel tehát itt
foglalkozunk, az a „szabadkőműves és zsidó” típusú – történelmi involúcióban és
felforgatásban szerepet játszó – „titkos társaságok” kora utáni időszak.
Milyen módon szerveződnek ma, a XX. század végén a vezető szerepet játszó „rendek”
vagy „irányzatok”? Milyen módon érik el azt a mindenre kiterjedő hatást, aminek
példáját az iméntiekben is láttuk? Továbbá hogyan, miként lehetséges még
meghatározni azokat a célokat, amelyeket elrejtett zászlaikra tűztek?
J. Evola – A fasizmus jobboldali kritikája című munkája
után – A Grál misztériuma 1972-es kiadásában már így vall: „a
szabadkőművesség forradalmi tevékenysége a Harmadik Rend [a polgárság] korának
előkészítésére és megszilárdítására korlátozódott (ami a kapitalizmus, a
demokrácia, a civilizáció és a polgári társadalmak világának elindítója volt).
A világfelforgatás utolsó fázisa, amely a Negyedik Rend [a proletariátus és poszt-proletariátus]
eljövetelének felel meg, más erőkhöz kapcsolódik, olyanokhoz, amelyek
szükségképpen túllépnek a szabadkőművességen és magán a júdaizmuson, még
akkor is, ha gyakran az előbbi vagy utóbbi által magévá tett destrukciókkal is
élnek.”[2]
A destruktív vagy „zsidó típusú” szabadkőművesség[3]
vezetői a tömegek mozgatása révén Európa és a világ vezető politikai
és ideológiai pozícióiba férkőztek, 1946-ra gyakorlatilag minden
meghatározó pozíciót elfoglalva – személyesen vagy embereik révén. Itt teljes
joggal férkőzésről és „trónbitorlásról” lehet beszélni, hiszen ezeknek az
embereknek és „irányzatoknak”, „rendeknek” egyáltalán nem volt célja az emberek
boldogulása, szellemi előrehaladása – egy építő-vezető hozzáállás ahhoz, hogy
az emberek különféle identitásukat megtalálják. Az emberek „gazdasági jólétének”
biztosítása is csak annyiban érdekes a számukra, amennyiben az mindenekelőtt a
lelki és szellemi igények redukálását, tompítását hozza magával, mindenkiét
lehetőség szerint legteljesebb mértékben egy szintre hozva. Hogy ez a pozícióba
jutás ilyen világot átfogó szinten milyen módon ment végbe – kérdés. Minden
bizonnyal és mindenekelőtt egy olyan ideológia kikísérletezésével és
kidolgozásával, amely az igazi uralomra, az emberek feletti – azok számára is
megfelelő – igazi vezetésre teljesen alkalmatlan, ám mivel a fölső szintek
kiküszöbölésének illúzióját hordozza, könnyen elterjeszthető.[4]
Racionalizmus, merkantilizmus, modernizmus, demokratizmus – mindez pontosan
tükrözi azt, hogy a „liberál-internacionalista” politikai-szabadkőművességnek
egyáltalán nem volt célja az ember boldogulása, mindenki tudja ugyanis, hogy a
racionalizmus nem tud mindenütt és mindig uralkodni; mint ahogy azt is tudja
mindenki, hogy a modernizmus azon állítása, hogy minden, ami a mai napig
történt, az merő „rossz” lett volna, egy hazugságnál sokkal „több”. Ahol
mindezen ideológiák ilyen vagy olyan kidolgozásaival pedig mégsem volt
lehetőség pozícióba jutni, ott nagyon valószínű, hogy a politikai-szabadkőműves
„rendeknek”, „vezetőknek” (ál-mestereknek) és „irányzatoknak” egyfajta spiritualitáson
és okkultizmuson keresztüli zsarolással sikerült megnyerniük azokat a
személyeket, akiknek – valamilyen szinten meghatározó világi vezető szerepük
ellenére – ez állt érdeklődésük, életük középpontjában (és magától értetődő
okokból ez nem volt ritka korábban, az alapvetően gazdasági érdeklődésű
polgárság „kultúrája” és „tudománya” előtti korokban, sőt, még ami „modem
polgárságunk” korát közvetlenül megelőző évtizedekben sem). A
politiko-szabadkőműves „rendek” e háttér-tevékenysége teljesen világos és
bizonyított onnan nézve, hogy azok az eszmények, amelyeket néhány száz éve még
csak a szabadkőművesség legtitkosabb társaságai dédelgettek, ma már csaknem
mindenki által vallottak.
Nagyobb kérdés, hogy ma, az információs korlátok áttörésének
és a liberalizmusnak a korszakában, a „titkos társaságok” és „tényleges
konspirációk” korszaka legnagyobb részének letűnte után, hogyan lehetséges,
hogy az eszmények ezen sötét eredetének ismerése, köztudott volta ellenére,
mégis szabadkőműves eszményeket vall a világ? Mintha nemcsak a hírközlés, a
pénzügyi intézmények immár egyenesen óhajtott személyes „zsarolásai” és maga a
felfokozott „kommunikáció”, de az egész Föld is meg lenne mérgezve; a táj, az
épületek is ontanák magukból azokat az influenciákat, amelyeket nem is olyan
régen – babonás félelemmel éppúgy, mint anélkül is – mindenképpen „sátáninak”
neveztek.
Jean-Marc Allemand egy 1990-ben megjelent érdekes könyvében,[5]
René Guénon nyomán[6]
elővette az iszlám hagyomány egyik momentumát, amely szerint „a világot az Ördög
Hét Tornya övezi, és amelynek a középkori Európában is megtalálhatóak
voltak bizonyos megfelelései[7].
Ezek „sugározzák” a világba „a Sátán gonosz influenciáit”, amelyek egészen a „Világ
Végéig” egyre fokozódóbb mértékben lesznek tapasztalhatókká és hatókká. A „jók”
számára csak „tapasztalhatók” ezen erők, mert a „jók” – az iszlám hagyomány
szerint – harcot indítottak önmagukban az ellen, hogy ezen influenciák rájuk
hatni is tudjanak, hogy bennük is megjelenjenek, legalábbis őket formáló, őket
meghatározó értelemben. A „jók” számára így – a „Világ
Vége” után – eljő Krisztus, a Próféta, vagy Al-Khidr, a titkos Mester, a
rejtőző Imám, míg a „rosszak” nem fogják túlélni a „Világ Végét”, amikorra is a
Világ, immár kizárólag az „Ördög Hét Tornya” által „sugárzott” influenciák
mozgatottjává válik; egyfajta „sötét veremmé”, – amit azonban a „rosszak” nem
tudnak, csak hatásaiban éreznek. S ily módon további elsötétüléséhez
járulhatnak csak hozzá. Nem tudják „túlélni a Világ Végét” – Al-Khidr számukra
nem jő el.
Allemand „lokalizálja” könyvében a „Hét Tornyot”: hét Európát
körülölelő, Afrikában, a Közel-Keleten, Türkmenisztánban és az Ural mentén,
Nyugat- és Északnyugat-Szibériában található földrajzi egységek formájában.
Ezek körülbelül Dunántúl-nagyságú – többnyire homokos vagy iszapos-lapos –,
geográfiai vonatkozású „területek” volnának, amelyekhez bizonyos sajátos,
behatárolható kifejező erővel bíró, alacsonyrendű „kultúrájú” népcsoportok is
tartoznak. Olyan népcsoportok, amelyeknek mind „kultúrájuk”, mind ők maguk,
valamely régi, magasrendű és nagy kultúra maradványainak tekinthető.
Maradványainak a szó azon értelmében, hogy a nagy kultúrák letűnte után, ezen
kultúrák „démoni” rétegei fennmaradtak, mert nem járultak hozzá azon kultúrák „megistenüléséhez”
és „Égbe költözéséhez”, melyeknek korábban csekély részét képezték. Mint
említettük, a szerző iszlám koncepciót követ. A „lokalizációk” – a szerző
egynémely nem kellően megalapozott „individuális” elgondolása mellett – magukon
viselik annak a rendelkezési szférának a korlátait, amellyel az iszlám világ – lett
légyen bármilyen kiterjedt is hatása a maga fénykorában – bírt. Teljesen
érthető módon, az „Ördög Hét Tornya” úgyszólván metafizikai, lokalizációk
feletti koncepcióját a muszlim világ olyan geográfiai megfelelésekben látta
valóságosan megjelenni, amely saját világának, magasrendű
civilizációjának és „birodalmának” kereteit ténylegesen fenyegette.
Kétségtelen, hogy korunk sötétsége – egyik fő irányelve, a „materializáció”
következtében – valószínűsíti az „Ördög Tornyainak” manifesztációját és ebből
következőleg lokalizálhatóságát. Az is kétségtelen, hogy a fent említett módon
többé-kevésbé megalapozottan lokalizált „Tornyok” kapcsolatban állnak
Európával: hatást és befolyást gyakorolnak annak úgy individuális, mint – még
inkább – kollektív történetére; a „titkos társaságok” letűnte, szerepük
betöltése után egyre nagyobb szerepet játszanak Európa kultúrájának
hanyatlásában. Mint elmondtuk, ezt a „szabadkőműves típusú titkos társaságok”
felforgatása utáni mai kort úgy tekinthetjük, mint ahol a „szabadkőműves”-ként
jellemezhető mentalitás és értékrend oly mértékben és módon el van már
terjesztve, mintha az egész Föld ezt lehelné már magából, mintha az egész Föld
meg lenne mérgezve: a táj, az épületek is ontanák magukból azokat az
influenciákat, amelyek egy magasrendű kultúrához – amilyen a kifejezetten
»indoeurópai«-nak nevezhető volt – való hűségen keresztüli Égbe emelkedés helyett,
a kollektív elanyagiasodás, majd a kollektívumban való megsemmisülés felé
vezetnek, immár minden egyes személynek szinte külön-külön személyreszabott
programmal. Míg a „titkos társaságok” okkult befolyása főként a politikai
intézményeket és a fennálló világnézeteket formálta át, addig a „titkos
társaságok” dominanciája utáni kor „felforgató rendjei” – még ha létezhetnek is
tovább bizonyos korábbi típusú „társaságok” – immár olyan „módszerekkel”
dolgoznak, amely az „okkult” felforgatásnak és hatásnak egy sokkal
hathatósabb szintjéhez, nevezetesen a természetes és mesterséges környezeten
keresztüli befolyásolás eszközeihez fordultak, melyek közül természetesen a
kiterjedtebb szint, a természetes környezeté az elsőbbség és a vezető szerep
számukra. Ezek közül azokat kell választaniuk, amelyek nem szakrális, hanem „démoni”
jellegzetességeket továbbítanak és „sugároznak” – s a képes afrikai „beszámolók”
és politikai „tudósítások”, ausztráliai és eszkimó „hírösszefoglalók” a
televízióban ennek a „koncepciónak” csak egészen kis és „szépített” hányadát
mutathatják meg.
Allemand könyvének egyik nagy hiányossága azonban, hogy nem
veszi tekintetbe azokat a földrajzi egységeket, amelyek az említett, iszlám
hatásra általa elvégzett lokalizációkon kívül hordozzák az „Ördög Hét Tornya”
hatásainak egy-egy további mentális-világnézeti, sőt még kiterjedtebb hatását.
Valószínű, hogy valóban hét ilyen – földrajzi megfeleléssel bíró – „Torony”
van a világban, ám az egész Földbolygón elszórva hét, amelyek közül csak
három esik egybe az Allemand által lokalizáltakkal (úgy tűnik Nigéria,
Szíria, Türkmenisztán). Allemand további „Tornyai” a teljes Föld
vonatkozásában, az „Ördög Hét Tornyának” „altornyai” lehetnek. Valóban „ördögiek”
ezek is; a funkciók, amelyeket betöltenek, az influenciák – amelyeket a világba
bocsájtanak (például a szerző által említett „nomádista anarchizmus”-sal és „sámánizmus”-sal
összefüggők), ténylegesen kapcsolatban vannak azzal, ami „ártó”, de világszerte
számos más ilyen „altorony”-nyal is találkozhatunk. Ezen kívül léteznek
továbbá egyszerűen országnyi földrajzi egységek is, amelyek egy-egy ilyen „altorony”,
vagy éppen – mint azt alább látni fogjuk – Főtorony által reprezentált „démoni”
törekvések szolgálatába vannak állítva.
Európa vonatkozásában, a Földbolygón szétszórtan
meghúzódó hét „Ördögi Torony” közül, egy az Amerikai Egyesült Államok területén
található – pontosan nem lokalizált, talán északnyugat-kaliforniai – „Torony”
(felforgatási ellen-központ) gyakorolja ma a legnagyobb hatást. Fizikai,
kauzális, mechanikus, pontosan-részletesen, racionálisan levezetett módokon nem
lehet kimutatni, hogy ez milyen módon történik. A „titkos társaságok” eseteiben
még fennálló, olykor-olykor leleplezett befolyások, olykor direkt, olykor
indirekt „nyomásgyakorlások” és „összefonódások” itt, ma már csaknem teljesen
indirektekké, „láthatatlanokká”, hatásaikban érzékelhetőkké válnak, azonban
annál széleskörűbbekké és általánosabbakká.
Talán azt lehet még mondani, hogy ez az „ellen-központ” („Torony”)
olyan mentális, lapos és felületes „érzelmi” atmoszférát teremt, amelyben
bizonyos ideológiák – immár kevéssé kifejtett ideológiai nívón – egyes konkrét „életvezetési”,
gondolati, cselekvésbeli vonatkozásukban jelenhetnek meg, és ezen az „atmoszféra-teremtés”
révén szükségképpen meg is jelennek. Aki olvasta A Dugin említett
tanulmányát és ismeri az általánosan USA-nak tulajdonítható viselkedésbeli és
nézetekbeli modern dogmákat, eszményeket, az nagyjából sejtheti, hogy e „Torony”
hatásának milyen következményei érvényesülnek immár Európában is. Mindenesetre
biztos, hogy ennek a „Toronynak” a hatása a legszámottevőbb ma Európában, s
attól, hogy a dolog túlságosan is általános, még nem szabadott volna, hogy egy
efféle „Torony” beazonosítása Allemand figyelmét elkerülje.
Létezik egy másik – feltehetően dél-amerikai, brazíliai lokalizálhatóságú
– „Ördög Tornya”, amely „kiegészíti” a lapos, határozottan ál-hűvös „amerikai”
érintkezési formákban és vehemensen képviselt modern közhelyeszményekben
megmutatkozó „sátáni” influenciákat, noha ez kevéssé bír „ideológiai”
vonatkozásokkal. Az ösztönök fellángolásában, a felfokozott, felkorbácsoltatott
„érzelmekben”, pillanatnyi indulatokban, gyűlöletben és érzelmi felindulásokban
mutatkozik meg hatása, s annak ellenére, hogy „pillanatnyi” indulatról, vagy
éppenséggel lenyűgözöttségről van szó, e „hatás” folytonosan meg-megismétlődve
élet-meghatározó lehet, s akár a legmagasabb tárgyú eszmék kialakításába is
beleszólhat. Számottevő befolyása van ennek a „Toronynak” Európára nézve Portugálián,
Spanyolországon és – kisebb részt – Olaszországon keresztül. A „híres”
dél-amerikai vérmérsékletre, vad táncokra és egyebekre itt úgy kell tekintenünk,
mint amik ez esetben pusztán egy nagy jéghegy kis csúcsát teszik ki.
Allemand a szudáni és nigeri „Tornyok” kapcsán
valami hasonlóról ír: naturális
vallási elgondolások és ceremóniák – szemben egy nyugodt és bensőséges, indoeurópai
vallási beállítottsággal, karakterrel. A szudáni és nigeri „Tornyok”
esetében egyszersmind azonban valami „vadabbról” is szó van, nem egyszerűen „vad”,
hanem a „legvadabb”, legelementárisabb, a leginkább „elemi”, a legsötétebb, a
legdémonibb indulatokban nyilatkozik meg – egyfajta „monotóniával” és redukált
külsőségekkel övezve. Európában e két „Torony” meghatározó befolyása egyelőre
még várat magára. Az állítólagos „európaiak” jelenlegi generációi még
megelégszenek a dél-amerikai lokalizálhatóságú befolyásokra való határozott és
tudatos irányultsággal, az említett országokkal jelzett kártékony „közvetítő
munka” szerepének segítségén keresztül. A nigeri és szudáni „Tornyok”
hatásának egyelőre gátat szab a polgári konszolidáltság. – Az Európában elmúlt
években megjelenő modern „zenék”, az ezek és Afrika irányában teljesen „nyitott”
polgárság-alatti szintet képviselő „ifjúság” felbukkanása a látótér horizontján
azonban már világosan jelzik a sötét „jövőt”, nem beszélve bizonyos egyáltalán
nem kívánatos afrikai politikai változások által jelzett események hasonló
jelentéseiről.
Mindezek után, fordítsuk azonban figyelmünket közvetlenül a
kifejezettebben európainak mondható okkult „rendekre”, noha – mint mondtuk – végül
is nyilvánvalóan ezek is a Hét Főtorony valamelyikeitől merítik erejüket.
Mindenekelőtt, európai szellemiségről – arról, ami meghatározó
módon és jelentősen európai – nem beszélhetünk másként, mint: indoeurópai.
Európa nem technikája, nem az egyre inkább erre berendezkedő polgárság „civilizációja”
révén lett Európa. Sokkal inkább olyan szintjei révén, amire azt
mondhatjuk, hogy indoeurópaiak. Több, egyaránt nagy kultúra jelenléte,
gyakran egyidejű érvénye és értékei révén volt Európa Európa, amelyeket
egy közös, felsőbb rendű szellemiség kötött össze és fűzött egybe – az, ami indoeurópainak
mondható. Ez az eredeti egység hasonló ahhoz, ahogy az indoázsiai régiókat
azok közős metafizikai irányultsága tette egységessé. Európa tehát
annyiban maradandó, amennyiben indoeurópai, amennyiben számol Ázsia,
India és a Távol-Kelet egykori értékeivel, és amennyiben nem a benne
megvalósult – állítólagosan – magasan civilizatórius „materiális” és „technikai”
vívmányokra, hanem arra épít, ami Ázsiában, különösképpen is Indiában és a
valamikori Távol-Keleten egyöntetű volt. Ez pedig azok szellemisége és alapvetően
metafizikai irányultsága, melynek következtében az ottani kulturális és
civilizációs értékek, mintegy másodlagosan, következésképpen és a legnagyobb – a
mai „Európában” csaknem teljesen elképzelhetetlen – könnyedséggel valósultak
meg.
Európainak lenni ilyen értelemben azt jelentené – eurázsiainak
lenni; átfogó, univerzális értelemben, és kitartani emellett az univerzalitás
mellett, mindazzal szemben, ami:
1. ezen területen „belülről” felbukkanva, a maga
rész-érvényénél nagyobb érvényt követel magának (ilyenek bizonyos – Magyarországon
túlságosan is jól ismert – közép- és nyugat-ázsiai orientációk).
2. kitartani mindazzal szemben, amely e – mindennél magasabb
értékeket megvalósító – indoeurópaiságon mintegy „kívül” esve követel
magának a számára megengedett periférikus érvénynél több jogot (Amerikáról van
szó).
Európa, ezt megtartva – szellemi értelemben –, nagyobb
lehetne Ázsiánál – különösen mert tiszta metafizikai orientációját a „Kelet”
már elhagyta, s még azért is, mert ez – Európával szemben – egy másik világ
értékeit nem tudta a magáéi mellett kitartva egyidejűleg igenelni.[8]
Mindehhez képest Európa, európai ember ma csaknem pusztán
névleg létezik már. Valószínűleg mindaz, amit az „Amerikai Egyesült Államok”
takar, mindaz – a Közel-Keleten keresztül – Ázsia ellen akarja fordítani
Európát, miután egy maga kreálta minimális különbséget csinál aközött, ami „európai”
és aközött, ami „amerikai” – annak dacára, hogy ezek egyszerűen
összevethetetlen típusokat takarnak, legalábbis annak szemszögéből, aki „európai”
vagy „indoeurópai”.
A periférikussal szemben mindenáron kitartó indoeurópai jellem
felszámolásának eszközéül a mai Európa határain belül négy „okkult rend” lett
felállítva, amelyek szétszórtan, a fent említett alapfelállásnak megfelelően
szerveződnek és állnak fenn: az „Ördög Tornyaihoz” és „altornyaihoz” indirekt
módon kapcsolódva.
Nagy-Britannia és Franciaország területén
jelenik meg az az „okkult rend”, amelynek „feladata” az USA-beli „Ördög Tornya”
influenciáinak európai közvetítése és „szétsugárzása”; legveszedelmesebb,
ugyanakkor a legáltalánosabbnak tűnő dolgokban jelentkező sajátosságoké: a
konfrontációra való képtelenség, az önálló, megszerzett értékek mellett való
kitartás, a szellemi szembehelyeződés képességének eltörlése és a hamis és
illuzórikus „harmonicizmusra” való beállítódás legkülönfélébb eszközökön
keresztüli elterjesztése.
Portugálián, Spanyolországon, kisebb részt Olaszországon,
a balkáni országokon és Magyarországon keresztül válik
láthatóvá annak az „okkult rendnek” a törekvése, amely az úgynevezett „életigenlésen”
és „érzékiségen”, az ezekben jelentkező indulatiságon keresztül, s – ami
szempontunkból sokkalta érdekesebb – mindennemű lelki-szellemi „extatikus
felszabadultságra” való beállításon keresztül igyekszik megmérgezni azt, ami
valaha Európa volt – nemcsak „dionysosi” vagy „keresztény”, hanem „apollói”
szellemiséggel, felszabadulási formákkal is rendelkezvén. A harmadik, Európában
ez idő szerint jelenlévő és mindennemű „emberi szervezettségtől” függetlenül is
munkálkodó „okkult rend” központjait és nyomait fedeztük fel Norvégiában,
Svédországban, Finnországban és Oroszországban. Ennek az „okkult
rendnek” az a teljesen nyílt színen folyó feladata (nem olyan nyilvánvaló
eszközökkel), hogy mindazon lázadások formáit megrontsa és hamis mederbe
terelje, amelyek – legalábbis az Egyesült Államok és a képmutató „polgári
Európa” által kínált – „kollektív értékek” kiterjedt
politikai-morális-ideológiai terrorjával, vagy annak bizonyos aspektusaival
szemben ki szeretnének tartani, ennél többet legitimnek tartva. Ennek a „rendnek”
feladata az említett lázadások formáinak olyan mód megvalósuló korrumpálása,
hogy a fent említett első és második „okkult rend” eszközeit és módszereit az „ellenforradalmi
lázadás” különféle formáihoz igazítják, vagyis olyan formákba bújtatják az első
és második „okkult rend” módszereit és céljait, amelyek a „lázadáshoz” még
valamilyen módon illeszkednek, ám sokkal inkább éppen ahhoz tartoznak, ami
ellen a „lázadás” irányulna, ha az kellően megfontolt és kiterjesztett lenne.
A negyedik, Európában megjelenő és hatást gyakorló „okkult
rend” feladatát meglehetősen nehéz megadni. Németországban, Olaszországban,
Ausztriában, Romániában és Magyarországon tapasztaltuk felbukkanni. Két
módszerükről van tudomásunk: számos félelmetes formában jeleníti meg magát az „európaiak
maradéka” előtt, megbénítva azokat; másrészt pedig – különös módon az előbbihez
kapcsolódva – a legpozitívabbaknak tekinthető személyes és csoport törekvések
mérgezésének a munkájáról, sőt, azok egymás ellen fordításáról van szó ezen „rend”
esetében. Nagyon is lehetséges, hogy valamely korábbi európai kathar vagy manicheus
kör maradványainak mesterséges újjáélesztéséről is szó van, és ennek
erőit veti be e „rend” megfélemlítéseinek alkalmaikor. Tudjuk, hogy ezek a
valamikori csoportok nagy hangsúlyt fektettek az ellenség és a „Sátán”
legyőzésére is, amihez bizonyos értelemben azok erői megidézései is szükségesek
voltak – ám mindennemű „sátánizmus” nélkül, sőt a „sátánizmus” céljaival
pontosan ellentétes célok értelmében. Úgy tűnik, mintha ez a negyedik „okkult
rend” ezeket a „megidéző képességeket” mozgósítaná felforgatásának legfőbb
eszközéül, hogy az indoeurópai szellemiséget végleg elhallgattassa,
különösképpen olyan esetekben, ahol ez valószínűsíthető volna – többnyire egy
olyan abszurd „ellenfél”-képpel, amely „az Istennél is nagyobb volna”. Végül is
egy olyan „szembenállás” elterjesztéséről is szó van, ahol az ellenfél nagyobb
lesz annál, mint akit le lehetne győzni. Az „ellenségtől való meghatározó
értelemben fennálló függés” kialakításának ezen módszere pedig – útja a
legfőbb érték, a valós, személyfeletti szuverenitásba és autonómiába való
áttörés lehetőségei megszüntetésének, ahonnan is minden igazi érték látható
és képviselhető volna, ha nem gátolná meg azt a valamire reagáló, valami
ellenében való cselekvés szükségének az érzete, és az arra való beállítottság, amelyet
az említett negyedik „okkult rend” kíván állandósítani, okkult módon magában az
egyénekben érve el azt. Így ha lesznek is, akik tevékenységét bizonyos ideig
túlélik, ezek már olyan nem radikális, ál-szélsőjobboldaliságot takarnak, amely
„ellenség nélkül” nem tudna exisztálni.
Ezen „rendek” munkáján keresztül végső, totális pusztítás megy
végbe Európában. Nem ismerve fel a „rendek” munkáját éppúgy beférkőznek a „pihenés”,
mint az „aktivitás” formáiba. Lefedik úgy a szemlélődés, mint a harcos
szembeszállás ciklusait, úgy felszabadító harmónia, mint az autonóm
kezdeményezés felszabadító önérvényesítésének lehetőségeit.
Röviden így fest a XX. század Európájának „okkult földrajza”.
Érdekes, hogy, míg a „szakrális geográfia” tárgykörében rengeteg mű született,
addig egy itt csak vázlatosan és nagy léptékben mutatott „okkult geográfiával”
kapcsolatos érdeklődés teljesen a háttérbe szorult. Ez azért figyelemreméltó,
mert ahhoz ugyanis, hogy valóban bizonyosan el tudjuk választani a „szakrálist”,
a tisztán „angyalit”, a „segítőt” és a valóban „égit” attól, amiben meghatározó
még a „földi” és az „ártó”, ahhoz mindenekelőtt – ellenpéldaként – az „ártó
influenciák” ismeretéről kellett volna bizonyságot adni, miután az utóbbiak már
nem árthatnak – mert objektíve megismertek –, akkor volna csak lehetséges
pontosan megmutatni azokat a földrajzi helyeket, amelyek még talán valóban a „szentről”
és „égiről” adhatnak akár egész emberi életeket meghatározó tapasztalatokat.[9]
Ide tartozik még az elmúlt években különös módon elszaporodó –
a Vatikán által számos esetben merőben konjunkturális szempontokból jóváhagyott
– „hiteles szent jelenés” több esete is.[10]
Úgy véljük, joggal csodálkozhatunk azon, hogy senki sem volt a „hívők” között,
aki feltette volna a kérdést: vajon biztos-e, hogy nem a múlt század végi
kísértet-mizéria folytatódik itt egy olyan változatban, ahol a rokonok és mások
alakjait felvett „okkult tetemek”-nek az eseteit ma vallásos képzeteknek
megfelelő formákat felvevő „okkult tetemek”-nek az esetei váltják fel – esetleg
éppen valamely felforgató „rend” sajátos feladatának téve eleget? Nem hihetjük
ugyanis komolyan, hogy Isten a „Világ Végére” vonatkozó tervét és próbaköveit
megváltoztatta volna, avagy hogy az involúció hirtelen „haladásba” csapott
volna át, mégha a legtöbb hitéről valójában letért „keresztény” ma így is
gondolja.
Sokkal inkább itt is csak amolyan közömbösítő és elaltató „amerikai
módszerről” lehel szó – hatástalanítva a hagyományosan ellenforradalmi vallásosságot.
Az „Isteni Terv” természetesen az efféle módszereknek is helyet hagyott, de „Isten
követői” egészen a „Világ Végéig”, „Krisztus második eljöveteléig”, az „Utolsó
ítéletig” szemmel fogják ezeket tartani, és tudnak róluk – éppen az
önmagukhoz, az Istenhez való, Örökléthez való hűségben kitartva.
Jegyzetek:
Jegyzetek:
[1] Az
okkultizmus-ellenesség bár talán elkerüli a deviáns „populista okkultizmust”,
mégis rokon például a ma hatalomra jutott „baloldali” gondolkozók-filozófusok
jellemző – ilyesféle dolgokkal szemben teljesen tudatlan pozíciójával, könnyen
belátható a „rejtett”, az „okkult” viszonylagosan pozitív értelme abból a
szempontból, hogy minden, ami anyagi, tömeges és kollektív szinten determinált
és meghaladhatatlan, mindaz feloldást és meghaladást kaphat azon tudatos
orientáció vagy képesség révén, ami figyelmét a „finoman meghatározottal” és a
„rejtettel” kapcsolatos megismerés felé, az
azoktól való szabadság értelmében tudja
fordítani. „Okkultizmus és nácizmus” címü cikkünkben (Pannon Front. nr. 8.)
arra hívtuk fel a figyelmet, hogy 1945 előtt még létezett olyan állam, amely
azzal együtt, hogy nazi volt, valamelyest kidomborította
az „okkult” tartomány látásának pozitív lehetőségeit is. Noha a Harmadik
Birodalomra érdemes úgy tekinteni, mint ami az ilyen jellegű vállalkozásokba
végül is belebukott, a mai helyzet – mindennemű törekvés híján az „ártó
influenciák” leleplezésének a tekintetében – sokkalta determináltabb.
A „rejtett influenciák” iránti felelősségteljes érdeklődés
hiánya azonban pontosan annak jelét szolgáltatja, hogy a negatív értelemben
vett „okkult” – a sötét, a homályos, a „latens” – létezik, és teljesen
eluralkodott, olyannyira, hogy észlelésére már hajlandóság is alig mutatkozik.
A jelen cikk „okkult földrajza” is az „okkult” e negatív jelenlétét mutatja, ám
azon „okkultizmus”, amely mindezt helyesen tudja kutatni, az „okkultizmus”
pozitív, spirituális aspektusát mutatja meg.
Úgy véljük, nagyjából ilyen egy pontos kritika, amellyel a radikális
jobboldaliságnak az „okkult” és az „okkultizmus” vonatkozásában rendelkeznie
kell, értékelve úgy az általánosabb értelemben vett szélsőjobb
okkuluzmus-ellenességét, mint az okkultizmusban rejlő bizonyos lehetősegeket.
Lásd még. László
András: Tradicionalitás és létszemlélet: Kötet, Nyíregyháza, 1995, „Okkultizmus
és metafizika” c.fej.
[2] Julius
Evola: II mistero del Graal, Ed Mediterrane, Roma, 1972, 29. fej.
[3] Minthogy
létezett pozitív, spirituális orientáltságú „eredeti” szabadkőművesség is.
[4] Lásd, Alekszandr Dugin: A Világkormány
ideológiája; Pannon Front, nr, 12.
[5] Jean-Marc
Allemand: René Guénon et Les Sept Tours du Diable; Guy Trédaniel. Paris. 1990.
[6] René
Guénon: Apercus sur l ésotérisme islamique ét le Taoisme: Gallimard. Paris.
1973, lásd a Függelék recenzióját William Buchler Seabrook ..Harcos beduinok
között” (Aventures en Arabie)c könyvéről.
[7] A
Grál-mítoszok, a hermetika „hamis tornya” a Tarot 16. Nagy Arkánumának „sötét”
aspektusai mellett Dante is megemlékezik a Nagy Kutat övező „nagy tornyokról”
(Pokol, XXXI. ének. 40-57. sorok).
[8] Ez a
szempont az. amely René Guénon kiváló „Kelet-Nyugat” tipológiájából sajnálatos
módon kimaradt.
[9] A
„szakrális” egy olyan tapasztalási formához kapcsolódik, amiben a testi, a
lelki és szellemi tényezők tökéletes egységet alkotnak, s a „szent” így
átjárhatóságot biztosít a tiszta metafizikai tartományba. A testi oldal
dominanciáját a materializmus, a lelki oldalét a pszichizmus, okkultizmus és
miszticizmus, a szellemiét a spiritualitás, maga a spirituálisan megközelített
misztérium és legvégül metafizikalitás képezi.
Látható, hogy az „okkult” a pszichikussal, majd a
misztikussal együtt egy olyan „közbülső” tartományhoz tartozik, amelynek még
túlzott kapcsolata van a „materializmussal”, a „földivel”, ami által, a
„szakrális” teljes hármas egyensúlya nem jöhet még létre. Az „okkult” ezen
különféle kapcsolódásokat mutató világáról tudni, ezért elengedhetetlen előfeltétel
ahhoz, hogy a „testi” és „sötét” felé már nem gravitáló „szent” valóban
helyesen és bizonyosan legyen felismerhető.
[10] Csomor Lajos is számos efféle jelenségre hivatkozott a P.F. 11-12. számában közölt írásában. A bizonyításoknak számos olyan tradicionálisan megfelelőbb módja van, amelyek nem veszik igénybe az erősen „érzelmi” kötelékek jegyében álló, ellenőrizhetetlen eredetű támasztékokat, ráadásul oly módon teszik ezt, hogy az érzelminek mondható tényező bizonyos esetekben való fontosságát, redukált érvényességi körrel egyébként nem tagadják meg; „ingázásról” és más efféle, mások által szokásos merőben esetleges „bizonyításokról” viszont ugyanez már nem mondható el, minthogy – az eszköz régi eredete ellenére – merőben modern, materialista, vagy pusztán okkultista módszereket lepleznek. Arról, hogy az „irracionális” miért nem feltétlenül kívánatos, továbbá, hogy ennek miért nem lehel semmi köze ahhoz, ami ténylegesen „jobboldali”, lásd ,,Szélsőjobboldaliság és irracionalizmus” című cikkünket (Pannon Front, nr. 11).
Pannon Front 13.